Prin hotărârea
din 9 noiembrie 2017 a Curţii de Justiţie a Uniunii Europene (Camera a treia), pronunţată
în cauza C‑298/16,
în procedura Teodor Ispas, Anduţa Ispas
împotriva Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Cluj, Curtea a declarat
că: “Principiul general al dreptului
Uniunii al respectării dreptului la apărare trebuie interpretat în sensul că,
în cadrul unor proceduri administrative de inspecţie şi de stabilire a bazei de
impunere a taxei pe valoarea adăugată, un particular trebuie să aibă
posibilitatea să i se comunice, la cerere, informaţiile şi documentele care se
găsesc în dosarul administrativ şi care au fost luate în considerare de
autoritatea publică la adoptarea deciziei sale, cu excepţia cazului în care
obiective de interes general justifică restrângerea accesului la respectivele
informaţii şi documente”.
sâmbătă, 18 noiembrie 2017
miercuri, 6 septembrie 2017
Interviu acordat Mediafax, integral
Reporter: Cum apreciaţi actuala situaţie din justiţia din
România? Care este situaţia reală din sistem?
Sergiu Leon Rus: În opinia mea, justiţia din România suferă
de o lipsă cronică de competenţă şi de un mare dezinteres, în pofida asigurării
unor condiţii materiale întru-totul excepţionale şi aflate la un maxim istoric.
Nu cred că se oferă publicului şi cetăţenilor ţării calitatea necesară, iar
banalităţile şi platitudinile sunt prezente în activităţi. Nivelul de exprimare
în scris lasă foarte mult de dorit, într-o profesie care lucrează cu peniţa;
dacă nu aveţi altă ocazie de observare este suficientă o lectură a diverşilor
magistraţi care se erijează în comunicatori din interior – veţi găsi o
“comoară” de locuri comune, stereotipuri şi repetiţii, în general într-o notă tragică
şi revendicativă care vrea să convingă atât de magnitudinea absconsă a
propriilor activităţi, cât şi de greutatea colosală a acestora.
marți, 29 august 2017
Inspectia Judiciara la Ministerul Justitiei, numai daca se ia totul de la zero
Ministrul
Justitiei propune mai multe modificari pentru legile justitiei,
dintre care doua raspund necesitatii reale de responsabilizare a
corpului magistratilor. Nimic nu este mai evident in justitie decat
lipsa de raspundere a judecatorilor si procurorilor, atat in penal,
cat si in disciplinar, indeosebi a celor care ar trebui sa
investigheze aceste aspecte si care s-au obisnuit de ani de zile sa
acopere in bloc fraudele, falsurile, abuzurile voite ale
magistratilor. Acoperirea se realizeaza, bineinteles, prin fraude,
falsuri si abuzuri inca si mai mari decat cele acoperite.
vineri, 23 iunie 2017
Jurisprudenţă CJUE recentă în materie de titlu executoriu european pentru creanţele necontestate (IV)
Prin
hotărârea din 9 martie 2017 a Curţii de Justiţie a Uniunii Europene (Camera a doua),
pronunţată în cauza C‑484/15, în procedura
Ibrica Zulfikarpašić împotriva Slaven
Gajer, Curtea a declarat că: „1) Regulamentul
(CE) nr. 805/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului din 21 aprilie
2004 privind crearea unui titlu executoriu european pentru creanţele
necontestate trebuie interpretat în sensul că, în Croaţia, notarii, atunci când
acţionează în cadrul competenţelor ce le sunt conferite prin dreptul naţional
în procedurile de executare silită în temeiul unui „înscris constatator al
creanţei”, nu se încadrează în sfera noţiunii „instanţă judecătorească” în
sensul acestui regulament.
2) Regulamentul nr. 805/2004
trebuie interpretat în sensul că o ordonanţă de executare adoptată în Croaţia
de un notar în temeiul unui „înscris constatator al creanţei” şi care nu a
făcut obiectul unei contestaţii nu poate fi certificată ca titlu executoriu
european din moment ce nu priveşte o creanţă necontestată în sensul art. 3 alin.
1 din acest regulament“.
duminică, 4 iunie 2017
Jurisprudenţă CJUE recentă în materie de notificare sau comunicare de acte în Uniune (IX)
Prin
Hotărârea din 2 martie 2017 a Curţii de Justiţie a Uniunii Europene (Camera a zecea),
pronunţată în cauza C-354/15, în procedura Andrew
Marcus Henderson împotriva Novo Banco SA, Curtea a declarat că:
duminică, 28 mai 2017
Despre incredibila, completa şi surprinzătoarea inutilitate a comisiei Macovei II în privinţa arhivei SIPA
Din
capul locului precizez că situaţia SIPA şi „doi ş-un sfert” (înfiinţare şi
funcţionare fără lege – act normativ emis de Parlament şi fără control
parlamentar al activitaţii – raport anual) – denumiri pe care le păstrez în
toate referirile, chiar şi din perioade în care jocul acronimelor era altul –
reprezintă nu numai o sfidare la adresa statului de drept, ci chiar mai mult
decât atât, o fraudă sistematică şi masivă a aparatului de stat în dauna
drepturilor individuale. Din această perspectivă, magistraţii care au colaborat
ca delatori, turnatori, comanditari, simbriaşi, cunoscând bine ceea ce fac, iar
ulterior au emis în fiecare an declaraţii false pe proprie răspundere că nu ar
fi făcut-o, trebuie traşi la răspundere, inclusiv penală. Că se va întâmpla
astfel, este incert; se pare că există o politică concertată de omerta sub
aceste aspecte, care poate veni chiar de la CSAT. Aceste chestiuni le-am mai spus
pe ici, pe colo, şi fără îndoială că vor fi închegate într-un ansamblu mai unitar
şi coerent, sub formă de articol, când le va veni vremea; pentru necesităţile
rândurilor de faţă constituie doar o utilă introducere în temă asupra
contextului de legalitate şi constituţionalitate – în care, este bine să avem
în vedere tot timpul – nu se încadrează.
miercuri, 1 februarie 2017
Interviul acordat publicatiei Grai de Cluj
Grai de Cluj: Domnule judecator, in calitate de presedinte al „Asociatiei Judecatorilor din Romania” ati adoptat o pozitie publica foarte ferma impotriva dezincriminarii infractiunilor de abuz in serviciu si neglijenta in serviciu. Ati omis insa sa va exprimati asupra celuilalt proiect de ordonanta de urgenta, cel referitor la gratiere!
marți, 24 ianuarie 2017
Dezincriminarea abuzului în serviciu instaurează dictatura fărădelegii
Prin Proiectul Ordonanței de
urgență pentru modificarea și completarea Codului Penal și a Codului de
Procedură Penală, aflat în dezbatere publică până azi,
24 ianuarie 2017 inclusiv, în temeiul art. 7 din Legea nr. 52/2003 privind
transparenţa decizională în administraţia publică, se propune modificarea art.
297 și 298 din Codul penal în sensul realizării unei dezincriminări a
infracţiunilor de abuz în serviciu şi neglijenţă în serviciu până la un anumit
prag, dezincriminare parţială în aparenţă, însă aproape completă în practică
având în vedere pragul stabilit foarte sus.
Abonați-vă la:
Postări (Atom)